CASTELAO (2012, DEMO / KOMIC) 5
CASTELAO
BO TEMPO
5 de CASTELAO [de 6]
DEMO EDITORIAL · A Coruña · España
Distribución:
España · XI-2020 · 20 €
Edición:
Lengua:
En gallego
Formato:
Tamaño:
24 x 17 cm
Paginación:
104 págs. más cubiertas
Color:
BICOLOR (portada) COLOR (interior)
Registros:
ISBN: 978-84-122491-9-4
Dep. Legal: C 1383-2020
Autores:
Prologuista 1: XAQUÍN MARÍN
Historietista 1: ALBERTO DÍAZ


  0  0

Edición en gallego.

Libro de historieta con 104 páginas impresas en color, encuadernación rústica con solapas, y cubiertas en bicolor.

Constó en créditos: "Traducción: Carmen Barros Sueiras e Luisa Pita Rubido"; "Revisión de textos: Henrique Torreiro"; "Deseño e maquetación: Demo Editorial".

Prólogo:

BO TEMPO PARA LER SE TES TEMPO

Cando botei a primeira ollada ao cómic de Alberto Díaz Pelorroto, emocioneime; pareceume que a impresión que lle causara Patiño fora moi semellante á que me causara a min.
Patiño era un volcá, un volcán en teimuda erupción imaxinativa que desbordaba a capacidade dos receptores; o mesmo falaba do xeito de traballar de Jackson Pollock que elaboraba unha teoría da estética diferencial galega; o mesmo axudaba a un amigo, que desarmaba, poñendo en ridículo, un pseudointelectual que se achegaba a nós con ínfulas de sabelas todas.
En Bo tempo, Alberto Díaz achégase ao Reimundo, escollendo algunhas anécdotas da súa vida: as expedicións ao Pozo del Tío Raimundo, os veráns de Robledo, as sardiñas, a amizade con Xohán Casal, as lembranzas da aldea, o activismo político, a fundación da UPG e Brais Pinto, os grandes amigos... Pero tamén as súas teorías, os seus procedementos, as súas fobias, os simbolos que manexaba ou que o intrigaban.
Faino nun relato onde as viñetas se suceden ao xeito tradicional, perden os bordes e a forma ou deixan paso a textos, fotos ou gravados e pinturas do propio Patiño. Así, a montaxe resulta dunha frescura e axilidade engaiolante, que fai que cheguemos ao final sen case respirar.
O debuxo é moi eficaz e expresivo; as caricaturas das personaxes, ben críbles, e tanto o principio como o remate, sorprendentes.
Ao rematar, un lamenta non ter gravadas as súas vivencias co Rei-Mundo, e non ter feito algo semellante ao que fixo Pelorroto. Pero alédase de que alguén aproveitase de xeito tan brillante a ocasión.

Xaquín Marín

Desglose de contenidos.

  • Cubierta con ilustración de portada doble obra de Alberto Díaz y logotipo del título del tebeo junto al nombre de su autor.
  • Segunda y tercera de cubiertas impresas en blanco.
  • Página 1.— Portadilla ilustrada en bicolor.
  • Pág. 2.— Página con la información de créditos de publicación, franja inferior de la página ilustrada mediante parte del dibujo utilizado como ilustración de portada y que se extendía a la página siguiente.
  • Pág. 3.— Página a modo de nueva portadilla ilustrada mediante el dibujo utilizado como portada junto al logotipo del título del tebeo.
  • Pág. 4.— Página ilustrada mediante parte del dibujo utilizado en la ilustración doble de portada.
  • Pág. 5.— "Bo tempo para ler se tes tempo", prólogo de Xaquín Marín (ilustrado mediante dos caricaturas de Reimundo Patiño dibujadas por el prologuista en 1977 y 1988).
  • Pág. 6.— Página impresa en tonalidad verde, con la siguiente nota: "A obra gráfica de Reimundo Patuño que aparece neste libro é propiedade da familia Patiño, que amablemente deu permiso para o seu uso".
  • Págs. 7 a 101.— Historieta Bo tempo.
  • Págs. 7 a 10.— Páginas de historieta.
  • Págs. 11 a 12: Sección textual que entregó una biografía sobre el protagonista de esta historieta.
  • Págs. 13 a 24.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "O pozo".
  • Pág. 13.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "en Madrid, nin as buguinas traen rumores do mar".
  • Págs. 14 a 24.— Páginas de historieta.
  • Págs. 25 a 34.— Páginas correspondientes al capítulo "As sardiñas".
  • Pág. 25.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "de cativo non gostaba das sardiñas, cómense coas mans e cheiran mal".
  • Págs. 26 a 34.— Páginas de historieta.
  • Págs. 35 a 40.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Inventario".
  • Pág. 35.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "A maior dificultade que atopei á hora de reproducir os cadros de Patiño é a falta de documentación".
  • Págs. 36 a 40.— Páginas de historieta.
  • Págs. 41 a 48.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Activismo".
  • Pág. 41.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "Podería ser que os primeiros adhesivos en galego que aparecen por Madrid fosen obra de Patiño".
  • Págs. 42 a 48.— Páginas de historieta.
  • Págs. 49 a 56.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Brais Pinto".
  • Pág. 49.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: ""No interior de Brais Pinto, Reimundo Patiño falaba sen cesar, de forma profética..." —Méndez Ferrín—".
  • Págs. 50 a 56.— Páginas de historieta (impresas en bicolor).
  • Págs. 57 a 66.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Saída de emerxencia".
  • Pág. 57.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo.
  • Págs. 58 a 66.— Páginas de historieta.
  • Págs. 67 a 74.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "O Dono do Caos".
  • Pág. 67.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "... de nebulosas e explosións, de antropoloxía tallada baixo pedra ancestral, labirintos e trisceles, vibracións... e baixo ese caos, unha xeometría oculta que traballa, unha "Nova Matemática"".
  • Págs. 68 a 74.— Páginas de historieta.
  • Págs. 75 a 78.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "O Dono do Caos".
  • Pág. 75.— Página a modo de portadilla ilustrada (en color) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "Ás veces o proceso resólvese a favor do desencanto".
  • Págs. 76 a 78.— Páginas de historieta.
  • Págs. 79 a 84.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Os símbolos".
  • Pág. 79.— Página a modo de portadilla ilustrada (en color) para presentar este capítulo.
  • Págs. 80 a 84.— Páginas de historieta (impresas en blanco y negro).
  • Págs. 85 a 92.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "Bo tempo".
  • Pág. 85.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo.
  • Págs. 86 a 92.— Páginas de historieta.
  • Págs. 93 a 97.— Páginas correspondientes al capítulo titulado "O sol ponse por Galicia".
  • Pág. 93.— Página a modo de portadilla ilustrada (en bicolor) para presentar este capítulo; texto al pie de la ilustración: "Non sei por que nos imos de aquí... seguramente para volver." *Reimundo Patiño"".
  • Págs. 94 a 97.— Páginas de historieta.
  • Págs. 98 a 103.— "Baixo a chuva", sección a modo de epílogo que entregó una reflexión del autor de esta historieta sobre el proceso de realización de la misma (pág. 98) seguida de la reproducción de una pintura de Reimundo Patiño (pág. 99).
  • Pág. 100.— Página impresa en una tonalidad verde.
  • Pág. 101.— Página de historieta.
  • Págs. 102 a 103.— "A maxia de Patiño", subsección dentro de este epílogo que entregó un texto del historietista dando cuenta de la investigación llevada a cabo por el autor para realizar esta obra (se ilusrtró mediante fotografías).
  • Pág. 104.— Página impresa en una tonalidad verde.
  • Segunda de cubiertas, con la mitad de la ilustración doble de portada más una sinopsis de la obra, anuncio del prólogo a la misma, un código de barras con números de ISBN y precio, y los logotipos de la Fundación Luis Seoane, de la colección en la que se encuadró este tebeo y de su editorial.
  • En el lomo, según orientación latina, logo de la editorial, título del tebo y nombre de su autor.
  • En primera de solapas, texto sobre el protagonista de la historieta; segunda de solapas, nota biográfica del autor de la obra.

Información de la editorial:

 

Biografía de Reimundo Patiño, o artista plástico galego, desde a perspectiva persoal e autobiográfica de Alberto Díaz que durante a súa infancia conviviu con el en Madrid, onde Patiño viviu ata a súa morte mantendo sempre un contacto directo e comprometido coa cultura galega.

TEBEOENLACES
 1
TEBEOAFINES
 4
  []
Números de esta colección
 6
Ordinarios (6): 1, 2, 3, 4, 5, 6
Creación de la ficha (2020): 46914348. · Datos e imágenes obtenidos del sitio web de la editorial y de la página de la misma en el sitio de redes sociales Facebook; así como de un ejemplar original.
CITA DE ESTA PÁGINA / CITATION:
46914348. (2020): "CASTELAO (2012, DEMO / KOMIC) 5" en Tebeosfera. Disponible en línea el 4-V-2024 en: https://www.tebeosfera.com/numeros/castelao_2012_demo_komic_5.html
Esta ficha documenta la existencia de una publicación, lo cual no implica que la Asociación Cultural Tebeosfera posea ejemplares o los tenga a la venta. Tebeosfera no es una tienda. Tampoco asesoramos sobre el valor de mercado de los productos aquí mencionados.